AdWords

Google Ads (AdWords) Reklam Verme Maliyeti Ne Kadar?

Yazan 22 Mayıs 2019 Yorum Yazılmamış

Google Reklamlar ne kadardır?” Makul bir soru ve özellikle yeni gelenlerden ücretli aramaya kadar her zaman duyduğumuz bir soru. Sonuçta, PPC’ye yeni olanlar muhtemelen en çok Google’da reklam yapmak için ne kadar bekledikleri ve bunu karşılayıp karşılayamayacakları ile ilgileniyorlar!

Ne yazık ki, kolay, tek beden-herkese uyan bir cevap yok. En yaygın (ve sinir bozucu) cevap, “Buna bağlı.” Google Reklamların maliyeti (eski adıyla Google AdWords) çeşitli değişkenlere bağlıdır. Bu yazıda, bu değişkenlerin reklam harcamalarınızı nasıl etkileyeceğini açıklayacağım ve reklam kampanyalarınız için gerçekçi bir bütçe belirlemek için anlamanız gereken kavramları (ve Google Reklamları kullanıp kullanmamanız gerektiğini belirleyeceğiz).

İşte bu kılavuzda daha ayrıntılı olarak öğreneceğiniz bir üst düzey TL; DR önizlemesi: Google Ads, yüksek kaliteli reklam kampanyalarına sahip işletmeleri daha düşük maliyetli ve daha iyi reklam yerleşimiyle ödüllendiren bir açık artırma sistemine dayanmaktadır. Google Ads bütçenizin reklam zamanlaması, coğrafi hedefleme ve cihaz hedeflemesi gibi taktikleri kullanarak nasıl harcandığı konusunda sıkı bir kontrol sağlayabilirsiniz. Google Reklamlarında tıklama başına ortalama maliyet, arama ağında 1 TL ile 2 TL arasındadır. Görüntülü Reklam Ağı’ndaki ortalama TBM 1 TL’nin altındadır. Google Reklamlarındaki en pahalı anahtar kelimeler tıklama başına 50TL veya daha fazla maliyetlidir. Bunlar genellikle hukuk ve sigorta gibi yüksek müşteri ömrü değerlerine sahip endüstrilerde son derece rekabetçi anahtar kelimelerdir. Dev perakendeciler Google Reklamları’nda ücretli arama için yılda 50 milyon dolara kadar harcayabilir. Google Reklamları kullanan ortalama küçük işletme, Google ücretli arama kampanyalarında aylık 1.500 TL ile 9.000 TL arasında harcıyor. Şimdi, Google Reklamları maliyetleri hakkında bu noktaları daha yakından inceleyelim.

Google Reklamları Nasıl Çalışır? Rakamlara dalmadan ve maliyetle konuşmaya başlamadan önce, Google Reklamlar platformunun gerçekte nasıl çalıştığını bilmeniz hayati önem taşır. Google Reklamlar ile ilgili en büyük yanılgılardan biri, harcayacak en fazla paraya sahip olan kişinin en fazla etkisinin olmasıdır. Daha büyük bir reklam bütçesi asla zarar vermese de, Google Reklamlar aslında birçok yeni reklamverenden daha seviyeli bir oyun alanıdır. Google Reklamlar, esas olarak açık artırmayla aynı şekilde çalışır.