Skip to main content

Makul bir soru ve her zaman duyduğumuz bir soru, özellikle de yeni başlayanlardan. Sonuçta, PPC’ye (tıklama başı maliyetle reklamcılığa) yeni başlayacak olanlar muhtemelen Google’da reklam vermek için ne kadar harcayacaklarını ve hatta bunu karşılayıp karşılayamayacakları ile ilgileniyorlar!

Ne yazık ki, kolay, tek kalıp ve herkese uyan bir cevap yok. En yaygın cevap ise, “Bu reklam rekabetine bağlıdır.”

Google reklam fiyatları neye göre belirleniyor ?

Google Reklamların (Google Ads) maliyeti (eskiden Google AdWords olarak bilinir) çeşitli değişkenlere bağlıdır. Bu yazıda, bu değişkenlerin reklam harcamalarınızı nasıl etkileyeceğini açıklayacağım ve reklam kampanyalarınız için gerçekçi bir bütçe belirlemek ve Google Reklamları kullanıp kullanmamanız gerektiğini belirlemek için anlamanız gereken kavramları açıklayacağım.

  • Google Reklamları (Google Ads), yüksek kaliteli reklam kampanyalarına sahip işletmeleri daha düşük maliyetli ve daha iyi reklam yerleşimi ile ödüllendiren bir açık artırma sistemine dayanır.
  • Reklam zamanlama, coğrafi hedefleme ve cihaz hedefleme gibi taktikleri kullanarak Google Ads bütçenizin nasıl harcandığını sıkı kontrol edebilirsiniz.
  • Google Reklamlarında (Google Ads) tıklama başına ortalama maliyet, arama ağında 1 TL ile 3 TL arasındadır. Google Görüntülü Reklam Ağındaki ortalama TBM ise 1 TL’nin altında. 
  • Google Reklamlarında (Google Ads) en pahalı anahtar kelimeler tıklama başına 50 TL veya daha fazladır. Bunlar genellikle hukuk ve sigorta gibi yüksek müşteri ömrü değerlerine sahip sektörlerde yüksek rekabetçi anahtar kelimelerdir.
  • Dev perakendeciler, Google Ads’te ücretli arama yapmak için yılda 50 milyon TL kadar harcayabilirler.
  • Google Reklamlarını (Google Ads) kullanan ortalama küçük işletmeler, Google ücretli arama kampanyalarına ayda 1.000 ila 5.000 TL arasında harcıyor. Yılda 100.000 ile 120,000 dolar arası.

Şimdi, Google Reklamları maliyetleriyle ilgili bu noktaları daha yakından inceleyelim.

Google Reklamları Nasıl Çalışır?

Rakamlara dalmadan ve maliyet konuşmaya başlamadan önce, Google Reklamlar (Google Ads) platformunun gerçekte nasıl çalıştığını bilmeniz hayati önem taşıyor.

Google Reklamlar’la (Google Ads) ilgili en büyük yanılgılardan biri, harcayacak en çok paraya sahip olanın en fazla etkisine sahip olmasıdır. Daha büyük bir reklam bütçesinin asla zararı olmasada, Google Reklamlar (Google Ads) aslında birçok yeni reklam verenden daha seviyeli bir oyun alanıdır.

Google Reklamlar aslında bir açık artırma ile aynı şekilde çalışır. Bu sürecin nasıl işlediğine bir göz atalım.

Reklam Açık Artırması

Reklam açık artırması, bir kullanıcı bir arama sorgusu girdiğinde başlar ve ardından Google, sorgunun reklamverenlerin şu anda teklif verdikleri anahtar kelimeleri içerip içermediğini belirler.

Reklamverenler, kullanıcının arama sorgusunda yer alan anahtar kelimelerden bazılarına teklif verdiyse, reklam açık artırması başlar. Açık artırmanın amacı Reklam Sıralamasını veya her bir reklamın konumlandırıldığı yeri belirlemektir. Açık artırma, reklamların Reklam Sıralaması formülüne göre dahil edilmesini ve yerleştirilmesini, maksimum teklif ve Kalite Puanı olmak üzere iki ana etkene göre belirler.

İşi uzmanına bırakarak, reklamlarınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.
Bize aşağıdaki kanallardan ulaşarak, bilgi veya teklif talebinde bulunabilirsiniz.

WhatsApp