Günümüzde, İnternet’in devrimi ile müşteriler satın almadan önce bilgi, ürün, hizmet veya promosyon aramak için internette geziniyor. Herhangi biri, teklifinizi arayacak potansiyel müşteriniz olabilir. İş yapıyorsanız, Google’ın ilk sayfasında bulunmak istiyorsanız dijital pazardaki fırsatlardan yararlanmanız gerekir.
Google, Net Marketshare’a göre, en popüler arama motorudur ve tüm bu işletmeleri için bir çok avantaj sunmaktadır ve ürünlerinden biri Google AdWords. Google AdWords, reklamverenlerin Google’ın arama sonuçlarında görünmeleri için belirli anahtar kelimeleri kullanarak tıklanabilir reklamlarını teklif ettiği en etkili reklam sistemidir. Bu şekilde, işletmelere potansiyel müşterilerine ulaşmaları, web sitesi trafiğini ve mağazanıza gelen trafiği artırmaları ve sonuç olarak kârları artırmaları için kolay bir yol sağlar.
Küçük işletmeler için AdWords kampanyası oldukça bunaltıcı görünebilir ancak AdWords’e yatırım yapmak, ürününüzün veya hizmetlerinizin pazarlanmasında ve sonuçta daha fazla dönüşüm ve gelir elde etmek için güçlü bir yöntem olabilir. Küçük bir işletme olarak, aranan organik ilk on arama sonuçlarını almak için tüm deneyimli SEO uzmanlarıyla rekabet edersiniz. Bu sorunla başa çıkabilmek için 4 önemli maddeyi sizler için derledik.
Açılış sayfanızı reklamlarla alakalı olarak optimize edin.
Daha önce bir Google reklam kampanyası çalıştırmayı denediyseniz, Google’ın açılış sayfanıza bakmayı düşündüğünü ve bunu değerlendirdiğini bilirsiniz. Açılış sayfanız ilgili, tutarlılık ve gezinme kolaylığı sağlarsa Google, reklamınızı Google’ın ilk sayfasının en üstüne veya ilgili aramalara koyacaktır. CPC’nizi düşürürken tıklama ve dönüşüm oranlarınızı artırmak için açılış sayfanızı en iyi duruma getirdiğinizden ve reklam kampanyanız ve anahtar kelimelerle hizaladığınızdan emin olun. Açılış sayfanızı en iyi hale getirmek için ilgili, yararlı ve özel hale getirin. Bir ziyaretçi reklamınıza tıkladıktan sonra, açılış sayfanızın teklifinizin avantajlarını açık bir şekilde müşterilerinize gösterdiğinden emin olun.
Negatif Anahtar Sözcükleri Kullan
Negatif anahtar kelimeler, hangi anahtar kelimelerin ürününüze veya hizmetinize uygun olmadığını belirten bir anahtar sözcük türüdür. Bunlar anahtar kelimelerinizin tam zıttı olan anahtar kelimelerdir. Bu, müşterilerinizin amacına uymayan anahtar kelime aramalarında reklamlarınızı göstermeyerek tıklama oranlarınızı (ve ROI) artırabilir. Şunun gibi: Sadece kadın ayakkabısı satan bir siteniz varsa, sadece nitelikli trafik almalarını sağlamak için “erkekler”, “çocuklar” ve “bebekler” kelimelerini negatif kelimeler olarak kullanabilirsiniz. Bu negatif keliemlerle herhangi bir aramada reklamınızı göstermez. Negatif anahtar kelimeler, Google’a ürün ve hizmetinizin ne olmadığını söylemek ve doğru pazarı hedeflemek için daha gelişmiş bir yöntemdir.
Doğru Anahtar Kelimeleri Kullan
Anahtar Kelimeler Reklamlarınızın en önemli öğelerinden biridir. Bir kişi Google’a bir arama sorgusunda yazdığında, AdWords, açık artırma sisteminin arama terimini ne kadar uygun olduğuna bağlı olarak bir reklam görüntüler. Google’a Reklamınızı ne zaman yayınlayacağı konusunda bilgi vermektedirler ve Reklamınızın, belirli bir kullanıcınız tarafından görüntülenip görüntülenmemesini sağlayıp sağlayamayacağı konusunda bilgi verirler. Google, işletmeniz, reklam kampanyanız, reklam kopyanız ve kampanya açılış sayfanız ile son derece alakalı anahtar sözcükleri ve anahtar kelime ifadelerini (uzun kuyruklu anahtar kelimeleri) sever. Örnek: Diyelim ki web tasarım hizmetleri sağladınız, böylece “web tasarımı” anahtar kelimesini kullanarak bir AdWords kampanyası çalıştırdınız. Reklamlarınızdan en iyi getiri elde etmek için reklam kiti için 10 – 20 önemli kelimeleri kullanınız. 20’den fazla, ve muhtemelen etkili bir şekilde hedef almıyorsun – bu da parayı çöpe attığın anlamına geliyor. 10’dan az olursa ya tamamen göz ardı edileceksiniz ya da – daha kötüsü – kampanyanız pahalı bir fiyasko olacak. Anahtar kelimelerinizi seçmek için birçok yöntem vardır, işte birkaçı: Google’ın anahtar kelime seçimlerinden seçim yapın Reklamınızı oluştururken, Google kampanya açılış sayfanızı oldukça hızlı tarar ve sizin için anahtar kelime seçimlerini gösterir. Bu, sizin için, sizin de reklamınız ve açılış sayfalarınızdan gerçekleşir.
Müşterin gibi düşün.
Anahtar kelime planlama aşamasında olduğunuzda, müşterilerinizin düşündüğü gibi düşünün. Kendinize sorun: “Potansiyel müşterilerim sattığım ürün veya hizmeti arıyorlarsa ne arıyor olabilirler?” Aramalarını ne kadar iyi eşleştirirseniz, reklam kampanyalarınız o kadar iyi iade getirir. Sizin için daha kolay hale getirmek için sosyal medya sitelerinde potansiyel müşterilerinizi arayabilir veya