Google

Kendi Reklamlarınızı Kontrol Etmek İçin Google’da Aratmayın

Yazan 19 Temmuz 2018 Yorum Yazılmamış

Arama Reklamlarınızı başlattığınızda yapmanız gereken en cazip şey elbette kendi reklamlarınızı Google’da kontrol etmek olacaktır. Basit bir kontrol yöntemi değil mi? Her ne kadar masummuş gibi görünse de, buna yapmanıza hiç gerek yok. Bir billboard reklamı yaptırdığınızda, hayranlıkla defalarca önünden geçmeyeceğiniz gibi arama reklamlarında da bunu yapmanıza gerek yok.

Google’da reklamınızda arama yapmanın kötü bir fikir olmasının nedenlerini gözden geçirelim: Kendi reklamınıza tıklarsanız, kendi bütçenizi kullanmış olur; Google Arama reklamlarınız tıklama başına bir maliyetle çalışmakta ve bu sayfaların, sizin harcamalarınıza göre kaç kez görüntüleyebileceğini belirliyor.

Hedeflemek istediğiniz ideal kullanıcı değilsiniz, bu yüzden bu tıklamalar boşa gitmiş olabilir ve bunun sonucunda nitelikli bir kullanıcıya erişmemiş olabilirsiniz. Reklamınıza tıklarsanız, açılış sayfasına gidip ve hemen çıkarsanız. Google, yüksek bir sıçrama Oranı ve düşük ortalama oturum süresi hesaplayarak reklamlarınızın kalite puanını düşürebilir. Arama yapmanıza rağmen reklamınıza tıklamamanız halinde – tıklama oranı azalır ve Google, tıklama başı maliyetinizi artırır. Google ayrıca reklamlarınızı ilgisiz olarak görebilir, çünkü hiçbir tıklama kazanmadığından dolayı, reklamınızın gösterilen sıklıkta azalmasına veya muhtemelen hiç görünmemesine neden olabilir.

Kullanıcının deneyimini tek bir şeyle hesaplayan arama motorundaki algoritmalarla uğraştığımızı göz önünde bulundurarak – kullanıcının akışını. Bir kullanıcı bir terimi ararsa, bir reklamı tıklar ve giriş sayfasındaki içeriklerin kullanılmasını ise, bu başarılı olur. Ancak reklamlarınızın gösterilip görünmediğini merak ediyorsanız, bir arama motoru amacınızı asla bilemez, bunun yerine kullanıcı için bu deneyimi harika bulmaz.