Sağlık Turizminde Dijital Pazarlama

Sağlık turizmi dijital pazarlama konusunda uzmanlaşmış ajansımızla çalışmaya başlayarak hedeflerinize ulaşın. Danışmanlık hizmeti ve sağlık turizminde dijital pazarlamanızı başlatmak için bize ulaşın.

Sağlık turizmi nedir?

Sağlık turizmi, bireylerin sağlıklarını yeniden kazanmak için başka bir ülkede tedavi görmek istemeleri anlamına gelmektedir. Dünyada ve ülkemizde sağlık turizmi son yıllarda hızla yükselen bir trend olup özellikle önemli bir alternatif turizm türüdür.

Yurtdışı sağlık turizmini belirleyen faktörler

Öncelikle şu soruyla başlamalıyız: “Sağlık Turisti Neden Yurtdışında Tedavi Olur?” Buradan yola çıkarak kendi bünyemizde geliştirdiğimiz hizmetleri ön plana alarak başlıyoruz.

  • Fiyat Avantajı
  • Spesifik Tedaviler
  • Yüksek teknoloji
  • Hız/ Konfor/ Bakım

Hastaların karar verme süreçleri ile ön plana koyduğumuz hizmetler arasında bir koordinasyon kurmalıyız. Karar verme süreci kendini bilgilendirme ve farkındalıkla başlar. Sağlık turizminde pazarlama sürecine bu döngü ile başlamakta fayda var.

Yurtdışındaki hastalar sizi internette nasıl bulacak ?

Hasta turizminde öne çıkan parametreleri listelemek gerekirse:

  • Stratejik bir sağlık turizmi web sitesi
  • Sağlık turizmi dijital pazarlaması (Google Ads, Meta for Business Ads, Yandex Reklamları, Billboard reklamları, TV Reklamları)
  • Sağlık turizmi web sitesinde hizmet verilen tüm ülkelerin dillerinde SEO danışmanlığı
  • Dijital halkla ilişkiler yönetimi
  • Etkili bir sosyal medya yönetimi

Yurt dışı/yurt dışı için sağlık turizmi dijital pazarlama ağınızı nasıl oluşturmalısınız ?

  • Dijital Dünyaya Açılan Kapınız “Sağlık Turizmi Web Sitesi”
    En az üç dil içeren ve sağlık kuruluşunuzun vizyon ve misyonunu tam olarak açıklayan bir sağlık turizminin ihtiyacını karşılayan web siteniz olmalıdır.
  • Verdiğiniz sağlık turizmi hizmetlerini sade ve anlaşılır bir şekilde açıklamaya özen göstermelisiniz. İlgili ülkeler için geliştirilen içeriğin yanı sıra görsel tasarımları da ülkelere uygun şekilde seçmelisiniz. Kullanıcı dostu, bilgilendirme ve karar verme süreçlerini olumlu yönde etkileyecek bir web sitesi altyapısı oluşturmalısınız.
  • Herkesle İletişim Kurmanızı Sağlayan ‘Sosyal Medya Kanalları’
  • Hizmetlerinizi tanıtmak istediğiniz sağlık pazarları hakkında araştırma yapın ve bilgi sahibi olun.
  • Rekabet analizleri yapın.
  • Tüm sosyal medya kanallarında aynı dili kullanmaya ve aynı mesajı vermeye özen gösterin.
    Bölgelere göre özgün içerik ve tasarımlar kullanın.

Sağlık turizmi dijital pazarlama reklamları

(Bütçem kısıtlı – Nasıl reklam verebilirim?) Her bütçeye uygun, etkili bir çevrimiçi pazarlama mümkündür. Burada önemli noktalar aşağıdaki gibidir:

  • Ulaşmak istediğiniz ülkeyi belirleyin.
  • Ön plana çıkarmak istediğiniz/ talep yaratmak istediğiniz hizmetleri tanımlayın.
  • Bütçeyi bölgelere göre planlayın.
  • İlgili sağlık pazarındaki rekabeti araştırın.
  • Yasal gereklilikler hakkında bilgi sahibi olun.
  • Dijital pazarlama faaliyetlerinin yanı sıra saha ve iletişim faaliyetleri de son derece önemlidir.

Özetle ‘sağlık turizminde dijital pazarlama‘ etkili ve aktif bir yöntemdir. Fakat her işte olduğu gibi deneyimli ve uzman kişilere bırakılması gereken bir konudur. Yanlış adım atıldığında, maddi ve zaman kaybınız oluşabilir.