A/B testi bilimsel bir süreçtir. Bir hipotezle başlarsınız, bu hipotezi kanıtlamak veya çürütmek için kontrollü bir deney yaparsınız ve sonunda gelecekteki kararlar veya daha ileri deneyler hakkında fikir edinmek için kullanabileceğiniz somut veriler elde edersiniz.
İyi bir A/B testiyle, reklamlarınızın etkinliğini nasıl artıracağınızı ve reklam harcamalarınızın etkisini nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı sağlayan kanıtlarınız olacak. Ayrıca, LinkedIn’in kampanya yöneticisi aracıyla , reklamlarınızın neredeyse her yönüyle A/B testlerini kolayca gerçekleştirebilirsiniz .
A/B Testi nedir?
Gerçek bir A/B testi, metriklerinizi artırıp artırmadığını görmek için her seferinde bir değişkeni değiştiren bir testtir.
Bir A/B testi yapmak için, bir faktör dışında tamamen aynı olan iki reklam kampanyası oluşturun ve ikisini aynı anda yayınlayın.
A/B testi aşağıdaki gibi sorulara, veriye dayalı cevaplara ulaşmak için kullanılabilir:
-
- Hangi tür görsel daha fazla etkileşim sağlıyor?
- Reklamlardaki mesaj hangi iş ünvanına sahip kişilere daha ilgi çekici gelecek?
- Hangi harekete geçirici mesaj, istenen bir sonraki adıma geçmede daha etkili olacak?
A/B testi reklamlardaki yalnızca bir değişkeni değiştirip, kitle yanıtı üzerindeki etkisini izlemenizi ve gelecekteki kampanyalara neleri dahil edip etmemizi anlamanıza yardımcı olabilir.
LinkedIn’de A/B Testi Oluşturma
Hangi değişkenleri test etmek isterseniz isteyin, LinkedIn’de reklam yayınlamak üzere Kampanya Yöneticisinde kullandığınız herhangi bir içerik için bir A/B testi çalıştırmak için aşağıdaki adımları izleyin.
-
- Test etmek istediğiniz bir reklam kampanyası oluşturun. Reklam öğesini, teklif vermeyi, bütçeyi vb. özelleştirin. Ardından, ikinci bir kampanya olarak o kampanyanın tam bir kopyasını oluşturun.
-
- Her yönden birbirine tıpatıp benzeyen iki kampanyanız olduğunda, tam olarak bir değişkeni değiştirin.
Örneğin, bir reklam görselini diğeriyle test etmek istiyorsanız, bir kampanyayı “A görseli” ve diğerini “B görseli” ile yayınlayın.
A/B testlerinden en iyi sonuçları elde etmek için her iki kampanyanın da en az 10 gün boyunca yayınlanmasına izin verin.