Skip to main content

Öncelikle her işletme Instagram’da reklam vermeden önce Meta Business Manager’da bir işletme hesabı açmalıdır. İşletme hesabının açılması ileride yaşanacak kısıtlamaların veya problemlerin önüne geçilmesi için avantaj oluşturacaktır. Doğrulanmış bir Meta Business Manager hesabınızla işletmenizin Meta’daki varlığını daha iyi gözlemleyebilir ve tüm hesaplarınız için kolaylıkla reklamlar oluşturabilirsiniz.

Meta Business Manager’da işletme hesabının oluşturulması.

  1. business.facebook.com/overview adresini ziyaret edin.
  2. “Bir hesap oluştur” butonuna tıklayın.
  3. İşletme adını, yetkili kişi adını ve iş e-posta adresinizi yazıp gönderin.

Instagram Reklamları Nasıl oluşturulur?

Instagram uygulamasından basit bir şekilde reklam verebilirsiniz. Fakat bir işletme için reklam vereceğiniz için daha fazla veriye ve daha fazla reklam verme amacına ihtiyaç duyacacaksınız. Bu nedenle Meta Business Manager işletme hesabınızı oluşturduktan sonra reklamlarınızı artık Facebook reklam yöneticisi üzerinden oluşturmaya başlayabilirsiniz.

1. Adım Facebook Reklam Yöneticinde Instagram Reklam Kampanyanızı Oluşturun

Facebook reklam yöneticisine ulaşmak için facebook.com/adsmanager/manage/campaigns adresini ziyaret edin. İlk Instagram reklam kampanyanızı oluşturmak için “oluştur” butonuna tıklayın.

2. Adım Instagram’da Reklam Verme Amacınızı Seçin

Açılan pencerede reklam verme amacınızı seçin. Reklam verme amacınızı dikkatle seçerek daha sonrasında yaşanacak hataların önüne geçin. Bu örnekte reklam verme amacı olarak “Trafik” seçeneğini seçtik.

Facebook Business Manager Reklam Verme Amacı Bölümü

3. Adım Instagram Reklam Kampanya Detaylarınızı Düzenleyin.

Kampanya Adı
Reklam verme amacınızı dikkatle seçtikten sonra, instagram reklam kampanyanıza bir ad vermeniz istenecektir. Bu adımda reklam kampanyanızı tanımlayan bir ad verin.

Özel Reklam Kategorileri
Özel reklam kategorileri bölümünden işletmenizin reklamlarıyla ilgili özel bir kategori varsa seçim yapın. Açılır listede işletmenizle ilgili bir özel kategori yoksa, bildirilen kategori yok seçimini yapın.

Kampanya Detayları
Bu bölümde satın alma türü, kampanya amacı ve kampanya harcama sınırı alanları bulunmaktadır. Kampanya türünü ve amacını ilk baştan belirlediğimiz için burada bizi ilgilendiren bölüm kampanya harcam sınırıdır. Kampanyanıza bir harcam sınırı koymak istiyorsanız bu seçeneği işaretleyip, harcama sınırı miktarını yazınız.

A/B Testi
A/B testi bölümü reklamlarınızda belirli bir öğeyi değiştirip sonuçların etkisini görmenizi sağlayacaktır. Örneğin bir reklamın birebir benzerinin oluşturup sadece görseli değiştirdiğimizde ne gibi etkisi olduğunu ve kazanan hangi reklamın olduğunu size ayrıntılı olarak gösterecektir.

Advantage Kampanya Bütçesi
Reklam setleri arasında otomatik olarak bütçenizi verim alacak şekilde dağıtılmasını sağlar.

Tüm bu detayları düzenledikten sonra “ileri”butonuyla diğer adıma devam edebilirsiniz.

Facebook Business Manager Kampanya Detayları Bölümü

4. Adım Instagram Reklam Setlerini veya Setlerinizi Oluşturun.

Bu bölümde reklamlarınızla ilgili önemli detayları oluşturacak veya seçeceksiniz. 2.Adımda reklam verme seçeneği olarak “Trafik” seçtiğimiz için bu adımda bize trafiği nereye yönlendirmemizi gereken seçenekleri sunulmaktadır. Farklı bir reklam verme amacı seçildiği takdirde farklı seçenekler sunulacaktır.

Dönüşüm
Reklamlarınızın trafiğini nereye yönlendirmek istediğinizi seçin.

  1. İnternet siteniz
  2. Mobil uygulamanız
  3. Messenger
  4. WhatsApp
  5. Telefon aramaları.

Bütçe ve Plan
Bütçe : Burada günlük bütçe veya toplam bütçenizi seçebilirsiniz.
Plan : Toplam bütçe seçeneğini seçerseniz, reklamların yayınlanacağı zaman aralıklarını da belirleyebilirsiniz. Reklamlarınızın başlangıç ve bitişi tarihlerini de bu adımda girebilirsiniz.

Hedef Kitle
Bu adımda reklamlarınızın kime gösterileceği konusunda detaylı hedefleme yapabilirsiniz. Yaş, cinsiyet, dil, ilgi alanı ve konumlara göre hedef kitlenizi netleştirebilirsiniz. Sağ bölümde reklam bütçenize ve belirlediğiniz hedef kitleye göre gerçekeleşecek tahmini verileri görebilirsiniz.

Instagram Reklamlarında Hedef Kitle Seçimi

Reklam Alanları
Reklam alanları bölümünden reklamlarınızın nerede yayınlanmasını belirleyebilirsiniz. Manuel reklam alanlarını seçeneğini işaretleyip, Instagram reklamlarınızın akışta, keşfette, hikayelerde ve reelsde yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Optimizasyon ve Yayın
Bu bölümde sonuç başına ücret hedefi gibi seçenekleri belirleyebilirsiniz. Fakat bunları başta sınırlandırmak Instagram reklamlarınızdan sonuç almanızı engelleyebilir.

Bu adımıda tamamladıktan sonra “ileri” butonuna tıklayıp Instagram reklamlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Instagram Reklam Setleri

5. Adım Instagram Reklamlarınızı Oluşturma

Bu son adımda; Instagram reklamlarında yayınlanmak üzere Instagram reklam görsellerinizi ve video reklamlarınızı oluşturabilirsiniz.

Kimlik
Bu alanda işletmenizle ilgili Facebook ve Instagram sayfanızı seçmeniz gerekmektedir. İşletmenizle ilgili hesapları seçebilmeniz için daha önceden Meta Business Manager’da işletmenizin Facebook, Instagram ve WhatsApp hesaplarını bağlamanız gerekmektedir.

Reklam Oluşturma
Reklam oluşturma seçeneğinden yeni bir reklam oluşturabilir veya daha önceden gönderi olarak paylaştığınız bir gönderi için Instagram’da reklam yayınlayabilirsiniz.

Reklam Kreatifi
Bu alanda reklam kreatiflerinizi düzenleyebilirsiniz. Reklamlarınızda kullanmak istediğiniz metinleri ve harekete geçirici mesajları bu alandan ekleyebilirsiniz.

Takip
Takip alanında, web sitenizdeki veya uygulamanızdaki dönüşümleri takip edebilirsiniz. Bunun için Facebook Piksel’in kurulumunu daha önceden yapmanız gerekmektedir.

Son olarak “yayınla” düğmesine tıklayarak, Instagram’da reklam vermeye başlayabilirsiniz. “Yayınla”düğmesine tıkladıktan sonra reklamlarınız incelenmeye gönderilmektedir. Bu inceleme öncelikle Meta reklam algoritmasının süzgeçlerinden geçececek veya reklamlarınız reddedilecektir. Rededilen reklamlar için manuel inceleme isteği gönderebilirsiniz. Değerlendirmeden sonra reklamlarınız reklam politikalarına uygunsa genellikle onaylanıp yayına girecektir.

Instagram Reklam Oluşturma

Etkili Şekilde Instagram Reklam Vermek İçin;

Instagram Reklamları hakkında yazdığımız bu rehber basit ve genel adımları içermektedir. Bir işletmenin Instagram’da reklam vermeye başlaması için yol haritası niteliğinde olup kendi sonuçlarını görmesine yardımcı olacaktır. Instagram’da daha etkili reklam vermek için 0850 885 0 955 nolu telefon hattını arayabilir veya “Instagram Reklam Verme” sayfamızı ziyaret edip, kolayca Instagram reklamlarınızı başlatabilirsiniz. Sayfaya gitmek için tıklayın.

WhatsApp