Skip to main content

Google işletme (Google My Business) yorumlarınızın neden görünmediğini ve nasıl düzeltileceğini öğrenin.

Google işletme (Google My Business) yorumları, şirketinizin pazarlama stratejisinin başarısı için hayati öneme sahiptir.

Özellikle yerel bir işletme işletiyorsanız, daha fazla Google yorumu almak, daha fazla satış elde etmenize yardımcı olmak için çevrimiçi daha fazla görünürlük için bir yaşam çizgisidir.

Ancak Google işletme (Google My Business) yorumlarıniz görünmediğinde ne olur? Belki beş yıldızlı Google yorumlarınızdan biri kayboldu veya kayboldu ve yıldız puanınız düştü.

Google yorumları işletmeniz için görünmüyorsa, bu inanılmaz derecede sinir bozucu olabilir. Zor kazanılan bu incelemeler için çalışıyorsunuz ve şirketiniz tanınmayı hak ediyor.

Peki Google işletme (Google My Business) incelemeniz neden görünmüyor? Ve işletmenizle ilgili olumlu yorumları kurtarmak, puanınızı yükseltmek ve gelirinizi artırmak için bu konuda ne yapabilirsiniz?

Bu makalede, Google’ın inceleme politikası hakkında konuşacağız ve Google yorumlarınin doğru görünmemesinin bazı yaygın nedenlerini gözden geçireceğiz.

Ancak önce, Google’daki eksik yorumlarınızı müşterilerden geri almanın neden önemli olduğunu anlayabilmeniz için yorumların küçük işletmeler için neden önemli olduğunu vurgulayalım.

Google yorumlarıniz görünmüyorsa izlemeniz gereken adımları da açıklayacağız.

Başlayalım!

Küçük İşletmeler için Müşteri yorumları Neden Önemlidir?

Müşteri yorumlarının önemini hafife almamak çok önemlidir. İtibarınızı gösterirler, Yerel sıralamanıza yardımcı olurlar ve Google Yerel İşletme Reklamlarının performansını artırırlar.

Ayrıca Google yorumları, yeni müşteriler edinmenize yardımcı olurlar. Çevrimiçi inceleme istatistiklerine göre, potansiyel müşteriler yerel bir işletmeye karar vermeden önce ortalama ondan fazla inceleme okuyor.

Ancak, işletmenizle ilgili Google’da aldığınız övgüler kaybolursa ne olur? Suçlu, Google İnceleme Politikası ile ilgili olabilir.

Google’ın İnceleme Politikası Nedir?

İncelemeler söz konusu olduğunda, Google’ın platformlarında müşteri yorumlarını kapsayan katı politikaları vardır.

Burada, Google yorumlarınin kaybolmasını etkileyebilecek ilgili ilk yönerge şudur. – Yasaklanmış ve Kısıtlanmış İçerik

Yasaklanmış ve Kısıtlanmış İçerik

Google’ın, yorumlar için geçerli olan Yasaklanmış ve Kısıtlanmış İçerik politikası vardır.

Google, tüm yorumları analiz eder ve herhangi birinin spam, sahte yorumlar, rahatsız edici dil veya çıkar çatışması gibi nedenlerle kaldırılmaya tabi olup olmadığını belirler.

Google’da işletme yorumlarınızdan birinin aniden görünmediğini görürseniz, bunun nedeni bu Google politikasını ihlal etmesi olabilir.

Google, uygunsuz veya konu dışı incelemeler tespit ederek, bunları işaretler ve politikalarına uymadıkları için yayından kaldırır.

Google yorumları Gösterilmiyor mu? 

Google yorumlarıniz görünmüyorsa, bu, düzeltilmesi gereken bir hata yaptığınız veya incelemeyi yapan kişinin bir politikayı ihlal ettiği anlamına gelir.

Google yorumlarınin görünmemesinin bazı yaygın nedenleri şunlardır:

  • Google yorumlarında Gömülü Bağlantılar
  • Google yorumu Spam Olarak İşaretlendi
  • Sahte Google yorumları
  • Google yorumları Geçici Olarak Devre Dışı Bırakıldı
  • İşletmeniz Google’da Yeni Listelendi
  • Google işletme (Google My Business) Profiliniz Etkin Değil
  • İnceleyenin Hesabı Etkin Değil
  • Google işletme (Google My Business) Profilinizin Bir Kopyası Var
  • İşletmeniz Konum Değiştirdi
  1. Google yorumlarında gömülü bağlantılar

İncelemelere URL ve bağlantı ekleme konusunda Google’ın katı yönergeleri vardır. URL’leri olan yorumlar neredeyse anında kaldırılır.

Bunun nedeni, Google’ın içinde URL bulunan yorumları muhtemelen spam olarak değerlendirmesidir.

Bağlantı içeren bir inceleme görürseniz ve henüz kaldırılmamışsa, müşteriyle iletişime geçmeyi deneyin ve Google kaldırmadan önce bağlantıyı kaldırmak için yorumunu düzenlemesini isteyin.

  1. Google yorumu Spam Olarak İşaretlendi

Kalite, Google için en yüksek önceliğe sahiptir, bu nedenle spam yorumları kaldırma konusunda titiz davranırlar.

Bir incelemenin spam olarak değerlendirilmemesi için, Google’ın Yasaklanmış ve Kısıtlanmış içerikle ilgili inceleme politikasıyla uyumlu olması gerekir. Ayrıca Google, başkaları tarafından spam olarak işaretlenen yorumları de işaretler.

  1. Sahte Google yorumları

Google, isim, fotoğraf ve diğer önemli bilgiler içermeyen profillerden yapılan yorumları işaretler.

Google, özgünlüğü ve şeffaflığı korumak istediği için sahte Google yorumları olarak ele alınır.

Çoğu durumda, bir işletme Google yorumları satın almaya başvurduğunda sahte yorumlar gönderilir. Bu gibi durumlarda, bu yorumların çoğu sahte profiller kullanan botlar tarafından oluşturulur.

Bu nedenle, işletmeniz için inceleme satın almak işletmenizin Google’daki varlığı açısından ciddi sorunlara ve hatta Google işletme (Google My Business) Profilinizin kaldırılmasına neden olabilir.

  1. Google yorumları Geçici Olarak Devre Dışı Bırakıldı

Trafik çok yüksek olduğunda ve Google, ekibinde çalışan sınırlı üyeye sahip olduğunda, geçmişte Google işletme (Google My Business) Profillerinin inceleme bölümünü geçici bir süre için devre dışı bırakma yoluna gitmiştir.

Böyle zamanlarda, yorumların kaybolması normaldir. Ayrıca, müşteriler yeni incelemeler bırakamayacak ve mevcut olanlara yanıt veremeyeceksiniz.

  1. İşletmeniz Google’da Yeni Listelendi

İşletmeniz Google’da yeniyse, üst sıralarda yer almaya başlamamış olabileceğinden ve bulunması zor olduğundan, müşteriler Google işletme (Google My Business) Profilinizle henüz karşılaşmamış olabilir.

Bu nedenle, daha fazla müşteri çekmek için pazarlama çabalarınızı artırmanız önemlidir. Ne kadar çok müşteri çekerseniz, o kadar çok yorum alırsınız.

  1. Google işletme (Google My Business) Profiliniz Etkin Değil

Google işletme (Google My Business) Profilinizi uzun süredir güncellemediyseniz ve müşteriler artık onunla ilgilenmiyorsa, işletmenizin Google’daki doğrulama durumunu kaybetmesi olasıdır.

Ayrıca Google, uygunluk durumunu kaybeden İşletme Profillerini devre dışı bırakır.

Doğrulanmamış işletmeler Google Arama veya Google Haritalar’da sıralamaya girmeyecektir; sonuç olarak, müşterileriniz tarafından bırakılan mevcut veya yeni incelemeler herkese açık olmayacaktır.

  1. Kullanıcı Hesabı Aktif Değil

Bazen yorumu yazan müşterinin kişisel Google hesabı devre dışı bırakılırsa, geçmiş bir inceleme kaybolabilir.

Bu, Google politikalarını ihlal ettiklerinde veya hatta kasıtlı olarak kendi taraflarında olabilir.

Örneğin, güvenlik nedeniyle, kişiler önceden Google’ın Etkin Olmayan Hesap Yöneticisi aracılığıyla hesaplarını devre dışı bırakılacak şekilde ayarlayabilir.

Bu olduğunda, yorumları de dahil olmak üzere kullanıcının tüm verileri kaldırılacaktır.

  1. Google işletme (Google My Business) Profilinizin Kopyası Var

Yanlışlıkla veya yanlışlıkla olanlar da dahil olmak üzere yinelenen girişler olduğunda, Google bunlardan birini kaldırır.

Bu nedenle, Google işletme (Google My Business) Profilinizin bir kopyası varsa, yorumlarınız etkin olanın yerine başka bir girişte görünebilir.

İşletmenizin mükerrer olup olmadığını kontrol etmek için işletmenizi Google’da arayın ve bir tane bulursanız, mükerrer olarak bildirerek düzeltebilirsiniz.

  1. İşletmeniz Konum Değiştirdi

İşletmeniz konum değiştirdi mi ve Google’da güncellemeyi mi unuttunuz?

Çoğu durumda Google, tüm yorumları işletmenizin taşındığı Google Haritalar’daki yeni konuma aktarır, ancak bazen durum böyle olmayabilir.

Otel ve restoran gibi bölgeyle güçlü bir bağlantısı olan işletmeler için, Google’ın yorumları otomatik olarak aktarmaması mümkündür.

Bu gibi durumlarda, yardım için Google ile iletişime geçin. Değişikliği işleme koymaları biraz zaman alabilir, ancak yorumlarınızı aktarmak kesinlikle zaman ve çabanıza değer.

Herhangi bir sorunla karşılaşmamak için, işletmenizin yerleri değiştiyse, Google işletme (Google My Business) Profilinizdeki adresinizi proaktif olarak güncellediğinizden emin olun. Bu, işletmenizi yeniden doğrulamanızı gerektirebilir.

Eksik Google Yorumlarını Düzeltme Adımları

Google’ın kendisinin de belirttiği gibi, çoğu zaman bir işletme yorumunin artık görünmemesi, bunun nedeni “spam veya uygunsuz içerik gibi politika ihlalleridir”.

Prensip olarak Google, bir politikayı ihlal eden yorumları eski durumuna döndürmez, ancak Google’ın en başta bir hata yaptığını düşünüyorsanız, ihlalin kendisiyle mücadele edebilirsiniz.

Google yorumlarınin başka nedenlerle görünmemesi durumunda, yanlış bir politika ihlalini bildirmiş olsaydınız gibi, aşağıdaki adımları kullanarak Google’a soru sorabilirsiniz.

Google yorumlarınız görünmüyorsa sorunu çözmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

Yeni yorumlarınızın gösterilmediğine dair elinizden gelen tüm kanıtları toplayın. Bu, Google işletme (Google My Business) Profilinizde görünmeyen yorumların ekran görüntülerini içerebilir.

Google işletme (Google My Business) Profilinizi yakın zamanda eski durumuna getirdiyseniz, destek birimiyle iletişime geçin ve inceleme aktarımlarını talep etmek için onlara bir vaka numarası ve eski durumuna getirme ayrıntılarını sağlayın.

Yakın zamanda askıya alınmamış Google işletme (Google My Business) Profilleri için, eksik yorumlarınızla ilgili yardım için Google Destek ile iletişime geçmeniz gerekir.

Google’ın yardımından memnun değilseniz, anlayışlı bir Google çalışanının dikkatini çekmeye çalışmak için sorununuzu Google işletme (Google My Business) Profili Topluluğunda yayınlayabilirsiniz.

WhatsApp