Skip to main content

Sayfa içi SEO nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi, sayfa içi SEO, hedeflediği anahtar kelimeyle ilgili sorgular için arama motorunda daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için web sitenizdeki belirli bir sayfada yaptığınız optimizasyonları ifade eder. Bu optimizasyonlardan bazıları sayfanın kendisinde görünürken, diğerleri perde arkasında. Bu, elbette, o sayfaya daha alakalı trafik anlamına gelir ve web sitenizde ne kadar çok sayfa optimize edilirse, SEO kaslarınız o kadar güçlü olur.

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO

Sayfa içi SEO

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki farkı anlamak için SEO temellerine geri dönmek en iyisidir. Üç temel SEO türü vardır:

Sayfa içi SEO

İçeriği iyileştirmek veya anahtar kelimeler eklemek gibi, optimize etmeye çalıştığınız sayfaya doğrudan yapılan çabaları ifade eder.

Sayfa dışı SEO

Sitenizin diğer sayfalarında veya diğer sitelerde, geri bağlantı, listeleme, sosyal tanıtım, PR ve daha fazlası gibi sayfanızın sıralamasına yardımcı olmak için yapılan çabaları ifade eder.

Teknik SEO

Sitenin kaynak kodunu, site haritasını, hızını, güvenliğini ve yapılandırılmış verilerini içeren çalışmaları ifade eder.

Sayfa içi SEO kontrol listesi

Bu yazının geri kalanında, daha önce hiç olmadığı gibi sayfa içi SEO yapmayı öğreneceksiniz. Ancak dediğim gibi, bu çok yoğun bir iş, işte sayfa SEO kontrol listenizin kuşbakışı görünümü:

  1. Anahtar kelime araştırması
  2. İçerik kalitesi
  3. Anahtar kelime yerleşimi
  4. Görseller
  5. Başlıklar
  6. Meta Açıklaması
  7. Bağlantılar
  8. Teknik optimizasyonlar
  9. içerik tazeliği

1. Anahtar kelime araştırması

Her şeyden önce, anahtar kelime araştırmanızı yapın. Hangi anahtar kelimeyi hedeflediğinizi bilmiyorsanız, bu gönderideki adımların hiçbirini yapamazsınız. Burada size anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağınızı gösteriyoruz, ancak işte birkaç ipucu:

Blog yayınlarınız, anahtar kelime hedeflemenizin ve sayfa içi SEO’nuzun çoğunu yapacağınız yerdir. İyi hacimli ve düşük rekabete sahip anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelime araştırma araçlarını kullanın.

Sayfa başına bir anahtar kelime veya anahtar kelime teması hedefleyin. Örneğin, bu gönderi “sayfa içi SEO” anahtar kelimesini ve “sayfa içi seo kontrol listesi” ve “sayfa içi seo nasıl yapılır” anahtar kelimesini hedefliyoruz. Çünkü her bir anahtar kelime için ayrı gönderiler yazsaydım, bunlar birbirleriyle rekabet edeceklerdi. 

2. İçerik kalitesi

Google otomatik olarak oluşturulmuş kopya içeriği, zayıf, orijinal olmayan ve çok az değer sağlayan içerik olarak tanımlar.

Oluşturduğunuz içeriğin değerli olabilmesi için aşağıdaki faktörleri göz önüne almalısınız.

  • Güvenilir bilgi veren ve başlıkta sunduğunuz vaadi yerine getiren içerik.
  • Hedeflediğiniz kelimedeki bilgileri sağlayabilecek faydalı bir içerik.
  • Okunabilirliği yüksek içerik. Başlıkları, alt başlıklar, maddelemeleri nizami bir şekilde sunulmuş okunabilirlik kalitesi yüksek içerik.
  • Yeterli uzunluğa sahip içerik. Bir blog içeriği yazıyorsanız en az 1.500 kelime içeren bir içerik oluşturmalısınız. 
  • Kabarıklıktan adındırılmış. Aynı şeyi tekrarlayan, çok az şey söyleyen ve çok benzer kelime kullanılan içeriklerden sakının.

3. Anahtar kelime yerleşimi

Şimdi, bir insan gibi kaliteli içerik yazıyorsanız, anahtar kelime ve ilgili LSI anahtar kelimeleri metnin gövdesinde doğal olarak yer alacaktır. Ancak hedef anahtar kelimenizi kasıtlı olarak yerleştirmeniz gereken bazı yerler var. Bunlar şunları içerir:

Sayfa başlığı: Bu, sayfada göründüğü şekliyle sayfanın başlığıdır.

Başlık etiketi: Bu, SERP’de göründüğü şekliyle sayfanın başlığıdır.

Sayfanın ilk 100 kelimesi: Bunun doğal olarak dahil edildiğinden emin olun.

Başlıklar: ideal olarak sayfada en az iki H2’de.

Meta açıklama: Bu, SERP’de görünen sayfanızın özetidir.

Resim alt metni: Bir resmin metin alternatifi.

Görüntü dosyası adı: Bir görüntüyü yalnızca “Ekran Görüntüsü-1” veya “grafik” olarak kaydetmeyin.

4. Görseller

Okuyucuları bir sayfayla ve sayfadaki süre faktörlerini sıralamaya soktuklarından, görseller kendi başlarına bir sayfa içi optimizasyondur. Ancak bir sayfada göründüğünden çok daha fazlası var. İşte görüntü optimizasyonu kontrol listeniz:

Hız için optimize edin: Resimlerinizi, genişlikleri sayfanın maksimum genişliğini aşmayacak şekilde yeniden boyutlandırın ve kaliteden ödün vermeden dosya boyutunu küçültmek için sıkıştırın. Çok sayıda resim içeren özellikle büyük bir siteniz varsa, bir içerik dağıtım ağına (CDN) bakmak isteyebilirsiniz.

Alternatif metin ekle: Bu, bir görselin metin alternatifidir. Google’a (ve ekran okuyucuların görme engellilere nasıl anlayabileceği) resminizin ne hakkında olduğunu ve hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içermesi gerektiğini bu şekilde belirtin.

Değeri iletin: Sayfanızdaki kavramları göstermek için grafikler, ekran görüntüleri ve hatta kendi çizimlerinizle boş grafiklerle değil resimler kullanın.

Metni resimlerle değiştirmeyin: Alternatif metin yalnızca birkaç kelimeden oluşur, bu nedenle hedeflediğiniz anahtar kelimeyle ilgili bilgileri iletmek için bir resim kullanırken, bilgilerin gövdeye de yazıldığından emin olun. 

Dosya adını optimize et: Sayfanıza yüklediğiniz görselin adını, hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içermelidir. Dosya adındaki boşlukları tire veya alt çizgi ile değiştirdiğinizden emin olun. 

5. Başlık

Bir web sitesindeki herhangi bir web sayfası için iki farklı başlık vardır:

Başlık etiketi: Meta başlık veya SEO başlığı olarak da bilinen bu, sayfanın arama sonuçlarında göründüğü şekliyle başlığıdır. En uygun başlık etiketi 60 karakter veya daha azdır ve hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içerir. Küçük ekranlarda kesilmediğinden emin olmak için başlığı anahtar kelimeyle önden yüklediğinizden emin olun.

H1 etiketi: Okuyucuların sayfada gördükleri sayfanın başlığıdır. Burada yaratıcı olmak ve değeri iletmek için daha fazla alanınız var, ancak yine de anahtar kelimeyi içermelidir.

Başlık etiketiniz ve H1 etiketiniz farklı olmak zorunda değildir, ancak bu seçeneğe sahip olduğunuzu bilmek güzel. Ne olursa olsun, kullanıcıların sayfanıza tıklayıp tıklamayacağını etkilediğinden, sayfa içi SEO için güçlü bir başlık şarttır. Güçlü bir başlık:

Değer taşır. Okuyucu için içinde ne var? “Bugün Denenecek 7 Yoga Pozu” bana tıklamam için bir neden vermiyor. “Uykuyu İyileştiren 7 Yoga Pozu” ise bunu yapıyor.

6. Meta açıklama

Meta açıklama, SERP’de başlığın altında görünen sayfanızın açıklamasıdır. İyi yazılmış bir meta açıklama, arama yapanlara gönderinizin sorgularını yanıtlayacağını ve tıklamalarını sağlayacağını söylediğinden, bunu sayfanızın reklamı olarak düşünün. 155-160 karakter arasında tutun. Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi ve mantıklıysa ilgili anahtar kelimeleri ekleyin.

Google, sağladığınız meta açıklamayı her zaman kullanmaz. Bunları sorguya dayalı olarak içeriğinizden dinamik olarak oluşturur; bu nedenle, bu başlık etiketlerinin orada olması önemlidir. Ayrıca meta açıklamanın, sosyal medyada gördüğünüz gibi önizleme snippet’lerinde de göründüğünü unutmayın.

7. Bağlantılar

Çoğu, tüm CMS’ler sayfanız için otomatik bir URL oluşturur – bazen ona verdiğiniz başlık veya bazen bir sayı dizisi. Bu URL’yi şu şekilde düzenlemek isteyeceksiniz:

Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içermelidir.

Boşluk yerine tire kullanın

Kısa tutun. Anahtar kelimenin kendisi hemen hemen her durumda yeterli olacaktır.

8. Teknik optimizasyon

Mobil uyumluluk: Siteniz bir bütün olarak duyarlı tasarımla oluşturulmalıdır – bu, herhangi bir ekran boyutuna uyum sağlayacağı anlamına gelir.

Taranabilirlik: Sayfanız dizine eklenmemişse sıralanamaz. Ve taranabilir değilse dizine eklenemez. Web siteniz SERP’de görünüyorsa, dizine eklenir. Ancak bazen, blog gönderileri veya sayfaları bir nedenden dolayı yanlışlıkla dizinden çıkarılır. Bir sayfa beklenmedik şekilde düşük trafik alıyorsa, dizine eklemenin kapalı olmadığından emin olmak için kontrol edin. Değilse, sorunu gidermek için Search Console’u kullanabilirsiniz.

Sosyal paylaşım düğmeleri: Bu, genellikle bir eklenti aracılığıyla site düzeyinde yapılır ve başkalarının içeriğinizi genişletmesini kolaylaştırır. Eklentinin sitenizi yavaşlatmadığından emin olun.

Sayfa hızı: Sayfa hızı bir sıralama faktörüdür ve bir sayfayı aşağı sürükleyebilecek tek şey büyük boyutlu resimler değildir. Bireysel sayfanızın hızını kontrol etmek için PageSpeed ​​Insights’ı kullanın. Her iki araç da zayıf bir puanınız varsa ne yapmanız gerektiğini size söyleyecektir.

9. İçerik tazeliği

İçeriğin güncelliğinin önemi sorguya bağlı olarak değişebilir, ancak değerini korumak için sıralamak istediğiniz herhangi bir sayfayı periyodik olarak güncellemek önemlidir. Burada eksiksiz bir içerik yenileme kontrol listem var, ancak kısa bir göz atmak için yapabileceğiniz bazı güncellemeler şunlardır:

Yeni bilgileri güncelleyin veya ekleyin.

Yeni içeriğe bağlantılar ekleyin ve bozuk bağlantıları düzeltin.

Eski görüntüleri değiştirin (özellikle grafikler ve platform ekran görüntüleri).

Anahtar kelimenin amacının değişmediğinden emin olmak için kontrol edin.

WhatsApp