Skip to main content

Özellikle de reklamlarını körükleyen sonsuz bir pazarlama bütçesi olan trendyol.com gibi devlerle rekabet etmek zorunda kaldığınızda bir online iş yapmak şaka değildir. Google arama sonuçlarının ilk sayfasına ulaşma yarışı son derece rekabetçi. Mükemmel SEO ile bile ilk sayfaya ulaşmaya çalışmak aylar hatta bir yıl sürebilir.

Ücretli reklamlar (PPC) burada devreye giriyor. Google Ads, işletmelerin reklamlarını Google’ın arama sonucu sayfalarında göstermesine olanak tanıyan Google’ın reklam hizmetidir. Reklamlar genellikle Google SERP’lerinin (arama motoru sonuç sayfaları) üstünde veya altında görünür.

Google Ads kullanmak, ilk çevrimiçi müşterilerini elde etmek isteyen işletmeler arasında yaygın ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Bugün işletmeniz için Google Ads’i nasıl kullanacağınıza dair bazı temel bilgileri kullanacağız.

Google Ads Kullanmanın Avantajları

Google Ads, bir işletmenin çevrimiçi reklamını yaparken güçlü bir araçtır. Onu bu kadar harika yapan ne? Aşağıda işletmelerin Google’ın ücretli pazarlama platformunda keyfini çıkardığı avantajlardan birkaçı

Hassas Hedefleme

Google’ın birçok hedefleme seçeneği sayesinde işletme sahipleri, reklamlarının yalnızca potansiyel müşterilere gösterilmesini sağlayabilir. İşletme sahipleri, kitlelerini coğrafi konum, yaş, anahtar kelimeler ve daha fazlasına göre filtreleyebilirler. Ayrıca, reklamlarının hedeflenen kitlelerine gösterileceği günün saatini de seçebilirler. Birçok işletmenin kullandığı yaygın bir örnek, yalnızca Pazartesi – Cuma günleri 08.00 – 17:00 arası reklamlar yayınlamaktır. Bunun nedeni genellikle işletmelerin hafta sonları kapalı veya yavaş olmasından kaynaklanmaktadır. Bu, reklam harcamalarını maksimize etmeye yardımcı olabilir.

Reklam Zaman Planlaması

Google Reklam Zaman Planlaması

Bu özellikle yerel işletmeler için avantajlıdır. Çalışmalar gösteriyor ki, akıllı telefonlarında yerel bir arama yapan mobil kullanıcıların%50’si bir gün içinde bir mağazayı ziyaret etti ve bu da yerel işletmelere SERP’lerin zirvesinde kalarak kalabalığın dikkatini çekmede üstünlük sağlıyor.

Cihaz Hedefleme

Google Ads, 2013 güncellemesinden sonra işletmelerin reklamlarının görüntüleneceği cihaz türlerini seçmesine olanak tanır. Arama ağı için masaüstü, tablet ve mobil cihazlar arasında seçim yapabilirsiniz. Ekran ağında işletmeler daha da sondaj yapabilir ve iPhone veya Windows gibi belirli cihazları hedefleyebilir. Teklif ayarlamaları, sitenizde dönüşüm olasılığı daha yüksek olan cihazlarda otomatik olarak daha yüksek veya daha düşük teklif vermeyi sağlar. İpucu: Analytics’te dönüşüm ve e-ticaret verilerine bakarak.

Google Reklamlarında Cihaz Hedefleme

Google Reklamlarında Cihaz Hedefleme

Sadece Sonuçlar İçin Öde

Bu, Google Ads reklamcılığın en popüler avantajıdır. AdWords ile işletmeler gösterim yerine yalnızca reklamlarındaki tıklamalar için ödeme yaparsınız. Buna tıklama başına ödeme (PPC) reklam modeli denir. Bu şekilde, işletmeler yalnızca bir kullanıcı web sitesini görüntülemek için harekete geçtiğinde ödeme yaparak tasarruf sağlar.

Performans İzleme

Google AdWords, işletmelerin reklamlarının performansını izlemelerine olanak tanır. Bu, reklamınızı görüntüleyen ve tıklayan kullanıcı sayısını takip edebileceğiniz anlamına gelir. Adwords ayrıca, web sitenizi görüntüledikten sonra istenen eylemi gerçekleştiren kullanıcı sayısını izlemenizi sağlar.

Google’ın Ekonomik Etki raporuna göre işletmeler, AdWords’e yapılan her dolar harcamaları için ortalama 2 dolar kazanmaktadır. Böyle bir zamanda, çevrimiçi pazarlama stratejinizin bir parçası olarak Google AdWords’ü kullanmanız olumlu sonuçlar doğurur. Ancak, bu her endüstri için her zaman doğru değildir. AdWords’ün işletmeniz için karlı olup olmayacağını keşfetmenin en iyi yolu denemektir.

Hesabınızı kurma konusunda nasıl ilerleyeceğiniz ve AdWords’ü kârlı bir şekilde nasıl kullanacağınız konusunda kafanız karışırsa, bu kılavuz bunu yapmanıza yardımcı olacaktır.

Tıklama Başı Maliyet Belirleme

Tıklama Başına Ödeme reklam güçlü bir araçtır, ama sadece akıllıca kullanıldığında. AdWords hesabınızı oluşturma sürecine girmeden önce hedeflerinizi belirlemelisiniz. “Daha fazla satış” harika bir hedef gibi görünse de, çevrimiçi reklamcılık daha spesifik olmanızı gerektirecektir.

Web sitenizi ilk kez ziyaret eden birinin satın alma işlemi yapması pek olası değildir. Çevrimiçi satışlar, tüketicinizle güven ilişkisi kurmaya ve geliştirmeye daha çok bağlıdır. Bu nedenle, bir işletmenin AdWords’ü kullanması için çeşitli hedefler olabilir.

  • Satış
  • Kayıtlar
  • E-posta kaydolmaları
  • Teklif alma
  • Marka farkındalığını ve geri dönüşüm değerini artırma

Birden fazla hedefe sahip olmak mükemmel olsa da, farklı hedeflere ulaşmak için farklı kampanyalar yürütmeniz gerektiğini unutmayın (Daha sonra bu konuda daha fazla bilgi). Hedefinizi belirlemenin yanı sıra, AdWords’te reklam yapmak ve açılış sayfasına sahip olmak için çok önemli bir ön koşul da vardır.

Açılış Sayfası

Açılış sayfası bir URL veya bir web sayfasıdır, bir kullanıcının reklamınızı tıkladıklarında gittiği sayfadır. Açılış sayfası, ana web sitenizden farklı, belirli bir hedefe odaklanmak üzere tasarlanmış bağımsız bir sayfadır. Harika bir açılış sayfası, AdWords kampanyanızın başarısı için çok önemlidir. İyi tasarlanmış ve optimize edilmiş bir açılış sayfası, ziyaretçilerin müşteri adaylarına, hatta müşterilere dönüşmesine yardımcı olacaktır.

Açılış sayfanızı tasarlarken aşağıdaki şeyleri göz önünde bulundurun:

  • Odaklanmış açılış sayfaları: Bireysel teklifler için bireysel açılış sayfaları tasarlayın. Birden fazla hedefe odaklanan bir açılış sayfası ziyaretçilerinizin kafasını karıştırabilir.
  • Eylem çağrısı: Açılış sayfanıza istenen harekete geçirme çağrısı düğmesini eklemeyi ve doğru bir şekilde vurgulamayı unutmayın.
  • Mobil dostu: İnternetteki giderek artan sayıda mobil kullanıcı ile açılış sayfanızın mobil dostu olmasını sağlamak çok önemlidir.
  • Söz verdiğinizi sunun: Açılış sayfanız, reklamınızda verilen tüm vaatleri sunmalıdır. Örneğin, reklamınız bir indirimden bahsediyorsa, açılış sayfasında söz konusu indirimin bulunduğundan emin olun.

Şimdiye kadar, belirlenen hedeflerin bir listesine ve her birini gerçekleştirmeye hizmet eden adanmış açılış sayfalarına sahip olmalısınız. Artık Google AdWords hesabınızı kurmanın zamanı geldi.

Google Ads (AdWords) Hesabı Açmak

ilk adım, kaydolma

Google Ads web sitesine gidin ve Google hesabınızla kaydolun. Bir Google hesabınız yoksa, bir tane oluşturmanız gerekir.

Gerekli ayrıntıları girdikten sonra ilk kampanyanızı oluşturmak için aşağıdaki sayfaya girersiniz. Burada bütçenizi seçebilir, hedef kitlenizi seçebilir, tekliflerinizi belirleyebilir ve reklam kopyanızı yazabilirsiniz.

Reklam bütçesi belirleme

Gördüğünüz gibi, bir bütçe tanımlamak listedeki en önemli görevdir. Günlük bütçeyi tanımlamak, harcama limitlerinizi asla aşmamanızı sağlayacaktır. Günlük bütçenizi hesaplamanın en iyi yolu, ilk olarak açılış sayfanızın müşteriye dönüştürebileceği ziyaretçi sayısını anlamaktır. Eğer yeni başlıyorsanız, ortalamalarla çalışmanız sorun değil.

Hedef kitle seçimi

Bu adımda, hedef kitlenizin coğrafi konumunu belirtebilirsiniz. Bu özellik, reklamınızın yalnızca teklif verdiğiniz anahtar kelimeleri kullanarak arama yapan kullanıcılara gösterilmesini sağlar (daha sonra bu konuda daha fazla bilgi) ve sizin tarafınızdan belirtilen coğrafi konumda yer alır.

Gelişmiş arama seçeneğini kullanarak, “yarıçap hedefleme” ye erişirsiniz. Yarıçap hedefleme, posta kodunuzdan belirli bir yarıçapı hedeflemenizi sağlar. İşletmenizin niteliğine bağlı olarak, tüm ülkeleri veya yalnızca yerel olarak bir şey satarsanız şehirleri hedeflemek isteyebilirsiniz. Yarıçap hedefleri başına farklı teklif ayarlamaları da ayarlayabilirsiniz. Örneğin, belki 10 km’lik yarıçap içinde daha yüksek, ancak 30 km’lik yarıçap içinde daha düşük bir teklif vermek istersiniz.

Reklam ağı seçimi

Bir sonraki adım, Google’ın Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı arasında seçim yapmaktır. Arama Ağı, reklamlarınızı google SERP’lerine koyarken, Görüntülü Reklam Ağı reklamları gösteren herhangi bir web sitesinde reklamınızı gösterir.

Yeni başlayanlar ve küçük işletmeler için, reklamlarınızı işletmenizle ilgili anahtar kelimeler arayan kullanıcılara gösterdiği için Arama Ağı ile birlikte kullanmanız önerilir. Görüntülü reklamlar, markalama, yeniden hedefleme için harika olabilir ve genellikle çok daha düşük TBM’ye sahiptir. Ama onlar da sorgu odaklı değildir.

Anahtar kelime seçimi

Anahtar kelimeler, bir kullanıcının arama yaparken Google’ın arama kutusuna girdiği arama terimleri veya ifadeleridir. Google, reklamınızın SERP’de görünmesini tetikleyebilecek yaklaşık 15-20 anahtar kelime seçmenize olanak tanır. Endişelenmeyin, daha sonra her zaman daha fazla anahtar kelime ekleyebilirsiniz.

Uygun bulabileceğiniz 20 kelimeyi seçmek yerine sonuç getireceğinizden emin olduğunuz birkaç anahtar kelime seçmeniz önerilir. Bunu söyledikten sonra, seçtiğiniz anahtar kelimelerin arama hacimlerine de dikkat edin. 450.000 arama hacmine sahip bir anahtar kelime seçmek cazip görünse de, bunu yapmak en iyi fikir olmayabilir.

Daha önce de belirtildiği gibi, AdWords bir teklif sistemi üzerinde çalışır. Yüksek arama hacimli anahtar kelimelerin teklif vermesi genellikle son derece pahalıdır. Daha fazla anahtar kelime seçmek veya yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler seçmek pahalı bir olay olabilir.

Orta düzeyde arama hacimlerine sahip birkaç ilgili anahtar kelime seçerek maliyetlerinizi kontrol altında tutun.

Teklif belirleme

Daha önce de belirtildiği gibi, AdWords bir teklif verme modeli kullanır. Teklif, reklamınızı tıklayan her kişi için ödemeye hazır olduğunuz para miktarıdır. Siz ve rakibiniz aynı anahtar kelime için teklif veriyorsanız ve tıklama başına daha fazla ödeme yapmaya istekliyseniz reklamınız onlarınkinden daha yüksek gösterilir.

Gördüğünüz gibi, iki seçenekle sunulur. Bu ilki, Google’ın bütçe iadesini en üst düzeye çıkarmak için teklif tutarınızı belirlemeye olanak tanır. Teklifinizi manuel olarak belirlemek isterseniz Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı’nı kullanarak araştırma yapmanızı öneririz.

Yeni başladıysanız, AdWords sistemini tanıyana kadar otomatik tekliflerle başlamak isteyebilirsiniz. Ancak teklifleri manuel olarak ayarlamak genellikle daha uygun maliyetli olabilir. Bazen bu aynı zamanda ek devam eden bakım gerektirir.

Reklamını yaz

Reklamınızı yazmak, tartışmasız olarak bu sürecin en kritik parçasıdır. Bunu gerçekten düşünmenizi ve gerçekten zorlayıcı hale getirmenizi öneririz. Mesajınız, teklifinizi açıkça böyle bir şekilde bildirmeli, böylece bir kullanıcıyı reklamınıza tıklayıp web sitenizi ziyaret etmeye ikna etmelidir. Başlamanıza yardımcı olacak birkaç ipucu:

  • Kısa tutun: Metin için fazla yer yok. Bu yüzden mesajınızı konuya göre tutun.
  • Başlık çok önemlidir: Reklamınızın başlığı, bir kullanıcının karşılaşacağı ilk şeydir. Onlara seslendiğinden ve reklamı tıklamaya ikna ettiğinden emin olun.
  • Net bir harekete geçirme çağrısına sahip olun: Net bir harekete geçirme çağrısı kullanıcıya ne yapmasını istediğinizi söyler.

Reklamını oluştur

Reklamınızı yazmayı bitirdikten sonra, “kaydet” düğmesine tıklayın ve işlemin son adımına devam edin. Bu bölümde, Google size işletmeniz ve ödeme bilgileriniz hakkında soru soracaktır. Ayarlanan bütçenizi tükettiğinizde veya hangisi önce olursa 30 gün sonra ücretlendirilirsiniz.

WhatsApp