Skip to main content

1 milyara yaklaşan kullanıcı sayısıyla, instagram reklamları herhangi bir sosyal medya pazarlamacısı için önemli bir araçtır. Bu yazıda, ilk reklamınızı sadece birkaç dokunmayla oluşturma seçeneği de dahil olmak üzere instagram’da sponsorlu reklam verme hakkında bilmeniz gereken her şeyi anlatacağız.

Türkiye’deki Instagram Kullanıcı Sayısı

2024 Şubat ayındaki son duruma göre Türkiye’deki aktif instagram kullanıcı sayısı 58 milyona yaklaşmıştır. 25-34 yaş aralığındaki 17,4 milyon kişi instagram’ı en fazla kullanan gruptur.

Instagram reklamları nedir?

Instagram reklamları, bir işletmenin kullanıcıların Instagram akışlarına tanıtmak için ödediği yayınlar veya hikayelerdir. Normal Instagram gönderileri gibi görünebilirler, ancak her zaman bir “Sponsorlu” etiketiyle tanımlanırlar. Ayrıca trafiği veya dönüşümleri yönlendirmek için harekete geçirici mesaj düğmesi de içerebilirler.

Instagram Sponsorlu Reklamlar

Bazı Instagram reklam türleri ek e-ticaret özellikleri içerir. Bu yazıda daha sonra açıklayacağız.

Instagram reklamlarının maliyeti ne kadardır?

Instagram sponsorlu reklamlarının maliyeti ne kadar sorusuna tek bir cevap yok. Instagram sponsorlu reklamlarınızın maliyetini etkileyen birçok faktör vardır. Aşağıda maliyeti etkileyen faktörler sıralanmıştır.

  • hedefleme
  • reklam yerleştirme
  • reklam biçimi

Bunu düşünmenin daha iyi bir yolu ne kadar harcamak istediğinize ya da sonuç başına ne kadar harcayacağınıza karar vermektir. Hemen hemen her bütçeyle en azından küçük bir Instagram reklamı yapabilirsiniz. Instagram’ın ana şirketi Facebook diyor ki:

“Facebook’a reklam için ne kadar harcamak istediğinizi söyleyin. O zaman bu miktar için mümkün olduğunca çok sonuç elde etmeye çalışacağız.

Bir kampanya harcama limiti, günlük bütçe ve teklif stratejisi belirleyerek Instagram reklamlarınızın maliyetini kontrol edersiniz.

Instagram sponsorlu reklam türleri

  • Hikaye reklamları
  • Görsel reklamlar
  • Video reklamlar
  • Carousel (görsel galerisi) reklamları
  • Koleksiyon reklamları
  • Keşfet reklamları
  • IGTV reklamları
  • Instagram Alışveriş reklamları

Her reklam türü farklı iş hedefleri için çalışır ve farklı harekete geçirici mesaj seçeneklerine sahiptir.

En iyi Sponsorlu Instagram Reklam türünü seçme

Yardım etmek için, karar vermenize yardımcı olacak cevaplamanız gereken büyük bir soru var:

Amacım ne?

Sosyal medya pazarlama stratejinizi gözden geçirerek başlayın. Ardından, her Instagram reklam formatı tarafından desteklenen iş hedeflerine göz atın. Bunların hedeflerinizi doğrudan nasıl destekleyebileceğini düşünün. Ayrıca, organik Instagram feed’inizde hangi içerik türlerinin en iyi yanıtı alacağı göz önünde bulundurun.

Birkaç Instagram reklamı yerleştirdikten sonra, başarınızı izlemek için Instagram Insights incelemeyi unutmayın. Daha sonra Instagram reklam stratejinizi zamanla geliştirmek için reklam türü seçeneklerinizi test edebilir ve düzeltebilirsiniz.

Instagram’da reklam nasıl verilir?

Reklamlarınızı Instagram’da başlatmanın iki yolu vardır. En basit yol, mevcut bir gönderiyi doğrudan uygulama içinde tanıtmaktır. Ancak en çok özelleştirme seçeneklerini sunan yöntem Facebook Reklam Yöneticisi’dir.

En basit seçenekle başlayalım.

Instagram uygulaması içinden reklamlarınızı başlatmak

Instagram’da reklam vermeye başlamanın en kolay yolu, Instagram profilinizde mevcut bir gönderiyi tanıtmaktır. İyi performans gösteren ve çok sayıda etkileşim alan bir gönderiniz varsa, uygulamanın içinde tanıtmak daha fazla kullanıcıya ulaşmak için hızlı ve kolay bir yöntemdir.

Bunu yapmak için Instagram’da bir işletme veya içerik oluşturucu hesabınız olması gerekir. Kişisel bir profil kullanıyorsanız veya henüz bir Instagram hesabınız yoksa, işletme hesabına geçmeniz gerekmektedir.

Ardından, seçtiğiniz gönderiye gidin ve gönderinin altındaki Tanıtımını Yap’ı tıklayın.

Instagram hesabınıza bir Facebook İş Sayfası bağlamadıysanız bunu hemen yapmanız gerekir. Mevcut bir Facebook Sayfası seçin veya istendiği gibi yeni bir sayfa oluşturun.

Ardından, reklamınızı kimlerin göreceğini, nereye göndermek istediğinizi, ne kadar harcamak istediğinizi ve reklamınızın ne kadar süre yayınlanmasını istediğinizi seçmek için seçenekleri tamamlamanız yeterlidir.

Son olarak, Promosyon Oluştur’a dokunun.

İşte bu! Sonuçları Instagram profilinizin Promosyonlar sekmesinden izleyebilirsiniz.

Facebook Reklam Aracını Kullanarak Instagram Sponsorlu Reklamları Verme

Facebook Instagram’a sahip olduğundan, bu iki sosyal platform için reklam araçları iyi entegre edilmiştir. Bu, Instagram’da yayınlayan reklamlar oluşturmak için Facebook Reklam Yöneticisi’ni kullanabileceğiniz anlamına gelir.

Ayrıca kitleleri ve diğer özellikleri özelleştirebilir ve reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini izleyebilirsiniz.

Henüz bir Facebook Sayfanız yoksa, bir Facebook Sayfası kurmanız gerekmektedir.

Zaten bir Facebook Sayfanız var mı? Henüz yapmadıysanız, Facebook Sayfanızı ve Instagram hesabınızı Facebook Business Manager’a bağlamanın tam zamanı.

Bu ön hazırlıkları hallettikten sonra, ilk Instagram reklamınızı oluşturmaya dalmanın zamanı geldi.

Instagram sponsorlu reklam ipuçları

Artık bir Instagram reklamı oluşturmak için gerekli tüm teknik becerilere sahipsiniz.

Kullanıcıları etkileşim içinde tutan ve memnun eden bir reklam oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken bazı şeyler aşağıda verilmiştir.

Kitlenizi tanıyın

Kitlenizi iyi tanıdığınızda, onlarla bağlantı sağlayan mesajlar üretebilirsiniz. Bu nedenle Instagram reklamınızı oluşturmaya başlamadan önce kitlenizi tanımak çok önemlidir.

Reklamlarınızı potansiyel müşterilerinizin bakış açısından düşünün:

Ürününüz veya hizmetiniz onlara hangi çözümü sunuyor?
Neye ihtiyaçları var ve istiyorlar?
Reklamlarınızı oluştururken hedeflerini ve değerlerini göz önünde bulundurun. Bunların hepsi onlarla ilgili, seninle değil.

Reklam metinlerini akıllıca kullanma

Bir resim bin kelimeye bedeldir ve bu iyi bir şeydir, çünkü Instagram reklamlarınızda o kadar metni kullanamazsınız. Teknik olarak, çoğu Instagram reklamı için 2.200 karaktere kadar kullanabilirsiniz, ancak kesilmeden yalnızca iki satır metin görüntülenir.

Bu da demek oluyor ki her karakter önemli. Kitlenizle bağlantı kurmak için bunları akıllıca kullanın ve bunları CTA düğmesine tıklamaya motive edin.

Etkileşim

Reklamlarınızdaki yorumlara ve beğenilere tıpkı organik yayınlarınızda olduğu gibi yanıt vermeniz gerekir.

Aslında, reklamı yapılan ürünle doğrudan ilgili yorum ve sorular alma olasılığınız olduğundan, reklamlardaki etkileşimlere göz kulak olmak daha da önemli olabilir.

Test edin, ölçün ve optimize edin

Facebook reklamlarında olduğu gibi, Instagram reklamlarınızın performansını Facebook Reklam Yöneticisi’nde görüntüleyebilirsiniz.

Sonuçlara göz kulak olmak, stratejinizi iyileştirmenin ve Instagram reklam bütçenizden en iyi şekilde yararlanmanın anahtarıdır. “Daha fazla bilgi edinin” “Şimdi alışveriş yap” dan daha iyi mi dönüşüm getiriyor? Farklı ürün açıklamaları, hashtag’ler veya farklı renkler ve fotoğrafları test ederek hangisinin daha fazla dönüşüm sağladığını izleyin.

WhatsApp