Skip to main content

YouTube reklam hedeflemesi hakkında bilgi edinmeye hazır mısınız?

YouTube’daki şirketlerin kullanabildiği hedefleme seçenekleri hakkında her şeyi öğrenmek için okumaya devam edin.

 

YouTube Reklam Vermede Arama tabanlı hedefleme

Reklamlarınızı herhangi bir kullanıcının ekranında rastgele görüntülemek istemezsiniz.

İşletmeniz niş bir endüstride çalışıyorsa, kitle reklamlar üretirken hedef kitlenizin dikkatini çekmeyi daha da zor bulabilirsiniz.

Neyse ki, arama tabanlı video reklam hedefleme, bir kullanıcının YouTube arama geçmişine bir bakış atarak reklamlarınızı videolara stratejik olarak yerleştirmenize olanak tanır.

 

YouTube Arama Reklamları

Bu kitleye dayalı pazarlama taktiği çeşitli şekillerde çalışır.

İşletmeniz saç ürünleri satıyorsa, örneğin, arama tabanlı video reklam hedeflemesi, YouTube veya Google’da saç ürünlerini araştıran kişilere odaklanır. Bu hedefleme seçeneği, sektörünüzle ilgili içerikler üreten bir kanaldan video izleyen kullanıcılara da ulaşabilir.

Bu seçeneği kullanan YouTube reklam kampanyaları aşağıdaki konularda size yardımcı olabilir:

YouTube izleyicilerine yararlı veya yararlı reklamlar sunun
Kullanıcılara kişiselleştirilmiş bir reklam deneyimi sunun
YouTube’da daha hedefli reklamlar oluşturmak için Google aramalarını kullanma
Kitlenizin YouTube’da ne aradığını öğrendiğinizde, iş hedef kitleniz söz konusu olduğunda yepyeni bir bakış açısı geliştirebilir. Bu size rekabetçi bir avantaj verebilir.

 

YouTube Reklam Vermede Rakip kanalları hedefleme

YouTube hedefleme seçeneklerinizin size reklamlarınızı rakibinizin videolarında gösterme şansı verdiğini düşünün. Güncel ve muhtemel kitleler söz konusu olduğunda şirketinizin aklını başında tutmak için mükemmel bir strateji gibi geliyor.
Neyse ki rakip kanal hedeflemesi bu aşırı getirilmiş hedefi gerçeğe dönüştürüyor.

Örneğin, işletmeniz makyaj satıyorsa doğrudan rakibin videosunu hedeflemek isteyebilirsiniz. Reklamlarınızın rekabetin videolarında görünmesi, yeni müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir rekabet avantajı sağlar.

Hedeflemek istediğiniz belirli bir YouTube kanalınız var mı? Değilse, sektörünüzle ilgili içerik sunan kanalları arayın. Bir liste derledikten sonra, hangilerinin işletmenize mümkün olan en iyi getiri sağlayacağına karar verin.

Rakip kanal hedeflemesiyle yalnızca İş Ortağı Kanallarını hedefleyebilirsiniz. Bu, videolarından para kazanmak için gerekli adımları gerçekleştirmiş olmaları gerektiği anlamına gelir. Bir YouTube kanalı reklamlar için uygunsa reklamlarınızı videolarına yerleştirmekte özgürsünüz.

Bir şirket kanalından para kazanmadıysa videolarında reklam veremezsiniz.

 

YouTube Reklam Vermede TrueView yayın içi reklamlar

YouTube’un reklam hedefleme seçenekleri, YouTube’un 2005 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana muazzam bir gelişme yaşadı. Günümüzde şirketler bir videonun kenarlarıyla sınırlı değildir. Artık reklamlarınızı bir izleyicinin ekranının ortasında görüntüleyebilirsiniz.

Yaygın olarak atlanabilir reklamlar olarak da adlandırılan yayın içi TrueView reklamları, izleyicinin izlemek istediği videonun öncesinde, sırasında veya sonrasında görüntülenen reklamlardır. Bir açıdan bakıldığında, filmden önce oynayan bir fragman gibiler.

TrueView reklamlarınızın gösterildiği yer söz konusu olduğunda, seçenekleriniz şunları içerir:

İzleme sayfası
Anasayfa
Arama sonuçları sayfası
Atlanamayan reklamlar 20 ila 30 saniye sürdüğünden, paylaşmak istediğiniz herhangi bir konu, satış veya yeni ürün lansmanı hakkında kitlenizi bilgilendiren görsel bir tanıtım veya reklam sağlayabilirsiniz.

Bu YouTube taktiğini bu kadar başarılı yapan şey, ilgi alanı kitlelerini kullanma yeteneğidir.

Bir ilgi alanı kitlesi, bir grup insanın çıkarları veya alışkanlıkları etrafında döner. Birkaç örnek dışarıda yemek, kendin yap (kendin yap) projeleri veya sağlıklı yaşam ile ilgilenen kullanıcılar olabilir.

YouTube, 130’dan fazla yakın ilgi alanı kitlesi sunar.

Hedef kitlenizi araştırarak bu YouTube reklam hedefleme seçeneğini kullanın. İşletmeniz için en iyi yakın ilgi alanı kitlesini bulmak için kitlenizi benzersiz kılan özellikleri keşfedin.

Yakın ilgi alanı kitlelerinin işletmeler için en popüler seçeneklerden biri olmasının bir nedeni vardır. Görüntüleyenlere kişiselleştirilmiş bir reklam deneyimi sunar. Ayrıca, yakın ilgi alanı kitleleri uygun maliyetli bir reklam yöntemidir.

Kullanıcılarınız reklamınızla her etkileşimde bulunduğunuzda ödeme yaptığınız için, şirketlerin önemli bir yatırım getirisi (ROI) elde ederken işlerini tanıtmaları için genellikle uygun maliyetlidir.

 

YouTube Reklam Vermede Müşteri eşleştirmesi

Müşterilerin yaklaşık yüzde 70’i, bir şirketin mesajlarının alaka düzeyinin ve zamanının bu markaya ilişkin algılarını etkilediğini belirtmektedir.

Sizce doğru zamanda doğru seyirciye ulaşmanın imkansız olduğunu mu düşünüyorsunuz?

YouTube’un müşteri eşleşmesi hedefleme seçeneğiyle Google Ads’i kullanarak pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak daha hedefli bir yaklaşım geliştirebilirsiniz.

Nasıl çalışıyor?

Google Ads, işletmelerin e-posta abone listesindeki gibi e-postalar içeren CSV veya Excel dosyalarını yüklemesine olanak tanır. Bu e-postaları doğrudan YouTube’daki potansiyel müşterileri hedeflemek için kullanabilirsiniz.

Müşteri eşleme hedeflemesi ile, reklamlarınızı işletmenize ilgi duymanın yanı sıra en yüksek değere sahip kullanıcılara tanıtıyorsunuz. Bu yaklaşım, işletmenizin reklam kampanyalarınızdan yeni müşteri adayları ve müşteriler gibi daha fazlasını elde etmesine yardımcı olur.

 

YouTube Reklam Vermede Demografi Hedefleme

YouTube hedefleme seçenekleriniz söz konusu olduğunda, bir dizi seçeneğe erişiminiz olur. Reklamlarınızı nasıl veya nerede göstereceğinizi seçmekle kalmaz, aynı zamanda reklamlarınızın kimlere gösterilmesinede karar verebilirsiniz.

Bu taktiği, yayın içi TrueView videolarınız veya atlanamayan reklamlarınız da dahil olmak üzere çeşitli diğer stratejilere uygulayabilseniz de pazarlamacıların bu stratejiyi YouTube pazarlama kampanyalarında ilk adım olarak kullanmaları çok önemlidir.

YouTube reklamları için yaygın demografik grafikler şunları içerir:

Cinsiyet: Ürünleriniz ve hizmetleriniz erkeklere, kadınlara veya bu ikisinin birleşimine daha sık satıyor mu? Ayrıca, erkekleri ve kadınları farklı açılardan hedefleyen YouTube reklamları oluşturmayı da düşünebilirsiniz.

Yaş: Seyircileriniz 20’li yaşlarında mı? Ya da markanız daha eski bir tüketici grubuna hitap ediyor mu? YouTube kitlenizin yaş aralığına uyacak şekilde farklı kültürel referanslar, dil ve genel pazarlama taktikleri kullanın.

Ebeveyn durumu: Ebeveynlere odaklanan şirketler için bu hedefleme seçeneği yardımcı olabilir. Ürünleriniz çocuklar için en uygun görünüyorsa, reklamlarınızı ebeveynler tarafından görüntülenen videolara yerleştirmek reklam başarınızda önemli bir rol oynayabilir.

Konum: İstanbul’da bir restoran zincirinin reklamı Muğla’da bulunan izleyiciler için ideal değildir. Reklamlarınızı stratejik olarak YouTube’a yerleştirmek için hedef pazarınızın nerede yaşadığını öğrenin.
Kitle üyelerinizin temsil ettiği demografiden emin değilseniz mevcut müşteri tabanınıza bakın. Hedef kitlenizin demografisinin doğru bir modelini oluşturmak için alanlarını, ilgi alanlarını, yaşlarını ve daha fazlasını araştırın.

 

YouTube Reklam Vermede İlgi Alanlarını Hedefleme

Artık hedef pazarınızı tanımlayan demografik grafikleri değerlendirdiğinize göre, onların özelliklerini daha da özetlemenin zamanı geldi. Ayrıca psikografik olarak da anılacaktır, izleyici ilgi alanları ve davranışları, alışveriş yapanlarınızın zihniyeti hakkında muazzam içgörü sağlayabilir.

Bu bilgiler, YouTube’da reklam yerleşimi söz konusu olduğunda size üstünlük kazandırabilir.

Bir YouTube reklam kampanyası oluştururken incelenmeye değer ilgi alanları şunlardır:

Tutumlar: İşletmenizin hangi ürün veya hizmeti sattığı önemli değil, kitlenizin bir dizi görüşü vardır. Alışveriş alışkanlıklarını neyin etkilediğini daha iyi anlamak için müşterilerinizin tutumlarını daha da araştırın.

Yaşam Tarzı: Kitleniz basit bir hayat mı yoksa cömert bir yaşam tarzı mı yaşıyor? Ya da belki de iş yaşam tarzlarına gelince cömert ve rahat bir denge kurarlar. İster savurganlık ister tasarruf etme olasılığı daha yüksek olsun, müşterilerinizin yaşam tarzını bulmak, reklam hedeflemenizin nasıl hedeflediğine dair değerli bilgiler verir.

Değerler: Müşteriler çeşitli nedenlerle ürün veya hizmet satın almaya yönlendirilir. Hedef pazar değerlerinizin neler olduğunu ve satın alma yapmak için onları neyin motive ettiğini derinlemesine araştırmalar yapın.

İlgi alanları ve hobileri: Müşterileriniz iş dışında ne yapar? Örneğin yüzme kıyafeti satan bir işletme, hedef pazarının sadece yüzmeyi değil, aynı zamanda genel olarak açık hava maceralarını da sevdiğini bulabilir ve bu da yakınlık kitleleri söz konusu olduğunda yardımcı olabilir.

Reklamlarınızı YouTube’da başlattıktan sonra kitlenizin ilgi alanlarını daha da iyi hale getirmek için kampanya verilerini kullanabilirsiniz. Bu veriler, ekibinizin daha iyi ve daha güçlü bir reklam stratejisi oluşturmasına yardımcı olabilir ve bu stratejiler daha fazla müşteri adayları, satın alma ve gelir elde edebilir.

 

YouTube’da reklam hedeflemenizi geliştirmeniz mi gerekiyor?

YouTube reklam kampanyanızı planlamak ve kişiselleştirilmiş bir yaklaşım oluşturmak, YouTube pazarlama planınızın başarısında önemli bir fark yaratabilir. Reklamlarınızı nasıl hedefleyeceğinizi bildiğinizde, bu platformda doğru zamanda doğru görüntüleyenlere ulaşabilirsiniz.

Başlamaya hazır mısın? 212 MEDYA olarak, size yardım etmek için buradayız. Ekibimizle çevrimiçi olarak iletişime geçin veya YouTube reklam kampanyanıza bugün başarı ile nasıl başlayabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi için 0850 885 0 955 numaralı telefondan bizi arayın!

WhatsApp