AdWords

Etkili bir Google AdWords Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Yazan 23 Mayıs 2019 Yorum Yazılmamış

2000 yılında, teknoloji tam olarak hayatımıza girdiğinde, Google adlı iddialı bir arama motoru şirketi AdWords’ün beta sürümünü sadece 350 reklamverenle başlattı. On beş yıl sonra Google, ABD’deki tüm arama reklamı gelirlerinin yüzde 77,8’ini ve küresel reklam gelirinin yüzde 30’unu temsil eden yıllık net reklam geliri olarak yaklaşık 52 milyar dolar kazanmıştı. Google AdWords’ün teknoloji tarihinin en etkileyici başarı öykülerinden biri olduğuna şüphe yoktur ve Google’ın (şimdiki Alphabet‘nin) 600 milyar dolarlık değerlemesinden büyük ölçüde sorumludur. Google AdWords, her büyüklükteki şirketler için en uygun maliyetli reklam yöntemlerinden biri olması sayesinde büyük ölçüde bu başarılı oldu. Küçük işletmelerden, Fortune 100 şirketlerine kadar her şey aynı platformu kullanıyor. Etkili bir AdWords kampanyası yürütmek akıllı çalışma gerektirir. Google’a 5 bin lira atıp, hemen müşteri bulmayı bekleyemezsin. Bunun yerine, ödevinizi yapmanız ve AdWords platformunun size sunduğu hedefleme (ve diğer) araçlarından yararlanmanız gerekir. Başlamak için, bir sonraki Google AdWords kampanyanızda ROI’nizi en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, atmanız gereken önemli adımlardan bazıları şunlardır.

1.Adım: AdWords’ün Ne İçin Olduğunu Anlayın

Bir AdWords kampanyasına tek bir lira yatırmadan önce, onun güçlü ve zayıf yönlerini anlamak önemlidir. AdWords, satış üretimine iyi katkıda bulunan yüksek hedefli, ölçülebilir ve hızlı sonuçlar için mükemmeldir. Öte yandan, AdWords önemli ve devam eden bir yatırım gerektirir ve her gösterim veya tıklama için ödenir. Genellikle marka farkındalığı için uygun maliyetli bir araç değildir. Bu, AdWords platformunda marka farkındalığının ölçülmesinin zor olduğu gerçeğinden kaynaklanmaktadır. Kampanyanızı tasarlarken platformun güçlü ve zayıf yönlerini göz önünde bulundurun ve diğer pazarlama çabalarınız için marka farkındalığından tasarruf edin.

2.Adım: Hedef Kitlenizi Araştırma ve Anlayın

Bu noktada AdWords’e bir lira bile yatırım yapmamanız gerekir. Bunun yerine, kitlenizi tam olarak anlamak için zaman ve kaynaklara yatırım yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin zaman harcadığı site türlerine bakın: Bu siteler hangi dil stilini kullanıyor? Nasıl görünüyorlar? Hangi rakipler etkili reklam kampanyaları yürütüyor? AdWords platformunu, tek bir lira harcamadan bu öğelerin çoğunu araştırmak için kullanabilirsiniz. Teşekkürler Google!

3.Adım: Her Kampanya için Özel Bir Hedef Belirle ve Birleştirme.

Özellikle pazarlama bütçenizin önemli bir bölümünü harcamayı planlıyorsanız, bir AdWords kampanyasıyla aşırı hırslı olmak kolaydır. Ancak, her kampanya için belirli bir hedef seçmeniz zorunludur. Bunu yapmak kampanyanın ROI’sını önemli ölçüde artıracaktır.

4.Adım : Reklamınız için Hedefli Açılış Sayfası oluşturun

Belki de AdWords’ün yeni yaptığı en büyük ve en yaygın hata, ücretli reklamlarından sitelerinin ana sayfalarına trafiği yönlendirmektir. Çoğu zaman, bu şirketler reklamlara yatırım yapar, sonuç alamadıklarını bulur ve AdWords’ü para israfı olarak yazarlar. Gerçekte, ana sayfalar trafiği yönlendirmek için korkunç bir yerdir. Bu şekilde düşünün: Kullanıcılar arama yaparken belirli bir şey arıyorlar. Onları ana sayfanıza yönlendirerek — ki muhtemelen üzerinde en az bir düzine farklı öğe ve seçeneğe sahip — zamanlarını (ve paranızı) boşa harcamış oldunuz. Bunun yerine, kullanıcının Google’a girdiği sorguyu doğrudan ele alan yüksek hedefli açılış sayfaları oluşturmanız gerekir. Açılış sayfaları her zaman tek amaçlı olmalıdır. Bir dönüşüm hedefi ve kullanıcının takip etmesi için bu hedefe net bir yol vardır.

5.Adım : Reklam Kopyasının Birçok Sürümünü Oluşturun

Kampanyanızı başlatmadan önce, gerçekçi olarak üretebileceğiniz kadar, ancak en az 10 tane reklam kopyasının birçok sürümünü oluşturmalısınız. Reklam kopyasındaki küçük değişiklikler dönüşüm oranları üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Birçok varyasyonu aynı anda test ederek, hangi sürümlerin en iyi dönüştürdüğünü hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz. Reklam bütçenizi daha küçük segmentlere ayırın ve bütçeleri reklamın her sürümüne atayın. Nispeten büyük miktarda ön harcamaya hazır olun. Başlangıçta topladığınız veriler, kampanyanızı (ve bütçenizi) reklamınızın en iyi şekilde çalışan sürümlerine odaklamanıza olanak tanır.

6.Adım: Pozitif ROI’yi doğrulayın

Kampanyanızı başlattığınızda belirli hedefler belirlersiniz. Kampanya çalışmaya başladıktan sonra, aslında yansıttığınız pozitif yatırım getirisi oluşturduğunuzda doğrulayın. Bunu hesaplamak yeterince basit: Tıklama başına ödediğiniz tutarı alın ve dönüştüren tıklama yüzdesi ile çarpın. Bu maliyeti, tek bir üründeki kâr marjından bir müşterinin tahmini yaşam boyu değerine kadar istediğiniz kar modeliyle karşılaştırın.

7.Adım : Devamlı test edin.

Çalışmaya başladıktan sonra, sürekli ayarlamalar yapmak isteyeceksiniz. Neyin işe yarayıp yaramadığını görmek için reklam kopyası, anahtar kelimeler, açılış sayfaları ve aklınıza gelebilecek başka şeyler üzerinde küçük varyasyonlar deneyin. Yatırım getirisinde küçük bir gelişme bile uzun vadede büyük bir fark yaratabilir, bu yüzden devam edin.